torsdag 16 april 2015

Våren påväg!

Våren är påväg och jag märker hur mycket piggare man blir på kvällen. Påskveckan var jag och Alvin hemma tillsammans. Försökte få ihop det med systrar, vänner och lite utflykter. Det blev bland annat Tropikariet i Helsingborg som är en höjdare med sina lösa apor och fåglar!

De senaste dagarna har jag sytt en hel del och jag ser fram emot att fylla på både Alvins och min garderob!
Även lite bak har det blivit, både bröd och tårta! Älskar att testa nya recept, tårtan var en fransk chokladtårta med hemmagjord vaniljkräm och jordgubbar och toppad med en chokladganache och nougatägg.

Bullarna är fyllda med hallon och mandelmassa,  en underbar kombination! 

Efter tårtan fick jag en hel massa äggvitor över så det fick bli maränger som jag testade att färga och smaksätta med salmiakpulver. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar