torsdag 14 juni 2012

När man vill bli färdig samma kväll....

Efter att ha tillbringat många timmar med elefanterna ville jag ha något lite mer snabbvirkat. Med bästa Ls väntade bebis i åtanke började jag då göra lite skallror i olika modeller.


Detta var den första jag gjorde, en blomma i turkos och orange.
 Därefter bara rullade det på....



med ytterligare två blommor i glada färger....


ett försök att göra en katt, hund, en randig "svamp"
och en hantel, sedan tog pinglorna slut....

Jeanette

8 kommentarer:

  1. Superfina!!! Kostar en sån här?

    // Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Lina :)
      Tack, vad roligt att du tycker om dem. Dessa här kostar 80 kr/st.
      Om man har egna idéer eller önskemål om färger så kan jag fixa det oxå.
      Jeanette

      Radera
  2. Då vill jag gärna beställa en :) men vet inte vad för figur??! Ngt pojkigt?? :)

    SvaraRadera
  3. Hmmm, svårt, men något djur kanske?
    Hittade lite inspiration på denna sidan. En apa i blå nyanser?
    Ta en titt och hör av dig sen :)
    http://www.krabat.se/baby/skallror/skallra-djur-virkat-med-armar.html

    SvaraRadera
  4. Mm den var superfin!!! Litar på att du kommer göra en jättefinskallra :)

    SvaraRadera
  5. Hej! Vi känner inte varandra men du gör helt underbara skallror. Är vän med lina Olsson så jag hitta dig genom henne. Undrar ifall det finns möjlighet att göra en skallra som liknar en mops? Hade blivit super glad om du hade kunnat fixa det. Tack på förhand!

    //Sandra Stridh

    SvaraRadera
  6. Hejsan Sandra!
    vad roligt att du hittat hit och att du tycker om skallrorna :)
    Klart att jag kan testa att göra en mops, kan inte lova att det blir bra, har aldrig gjort ngn.
    Det får bli tidigast nästa vecka eftersom Belgien och tävling väntar i morgon.
    Njut av sommaren så länge!
    Hälsningar
    Jeanette

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att du vill prova, tror det kommer bli jätte bra med tanke på alla dina fina grejor du gjort. Går ju redan i väntans tider så det är inga problem. Ha en trevlig resa.

    Kram Sandra

    SvaraRadera