söndag 24 juni 2012

Hexagon kofta

Jag har i nuläget massor av garn som jag inte riktigt vet vad jag skall göra av. De flesta finns det bara 1 eller 2 nystan av vilket gör att det inte kan användas till några större projekt om man inte väljer att göra något riktigt färglatt.

Jag hittade mönster på en hexagonkofta i strl nyfödd och tyckte efter alla virkade kakor att det kunde vara roligt med ett klädesplagg.



2 hexagoner i vitt och rosa

viks ihop till 2 halvor på koftan

en liten krage viks ner
till sist kantade jag koftan, virkade ett knyfband och blommor till kragen, färdig!
Hittade ytterligare en kofta som jag jag hade liggande, men som inte hade fått något band att binda ihop den med. Så den fick också bli färdig när jag ändå höll på!


Jeanette




3 kommentarer:

  1. Den var ju grym denna, vad söt!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Den här koftan var ju urgullig. Visst är den en ren fröjd att göra. Så snabb och enkel. Kul att du lät mig komma o kika. Tack.
    Annette

    SvaraRadera