måndag 20 augusti 2012

Garnkärlek

Nu har jag äntligen fått hämta mitt paket på posten. Vilken lycka att få hämta och plocka upp fina garner. Kan knappt hålla mig, vill sätta mig med stickor och virknål direkt!

I det fanns fina ullgarner från Drops, 29 nystan!

De tre ljusvinröda skall bli ett har mysiga tofflor till Hanna. De finfina olivgröna ska jag försöka få ihop till en kofta till mig själv. Mönstret på koftan är från M by M och såhär ser modellen ut.


Jag hoppas verkligen att jag kan få till den, den blir perfekt i höstkylan som kommer!

Matematikkursen startar inom ett par veckor och jag hoppas verkligen att tiden till detta finns där någonstans. Att få sitta och skapa gör mig lugn och att se det växa fram gör mig glad. Om man sedan får möjlighet att göra till någon annan och se den glädjen så är det dubbelt värt oavsett om det är en gåva eller om personen betalar för det jag gjort. Härligt att kunna skapa till dem som verkligen vill ha men inte kan/har tid själv!

Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar