måndag 27 augusti 2012

Kylig morgon

Det var lite kallt om fingrarna nu när jag cyklade till bussen vid 7.
Löven på träden börjar så smått ändra färg och i helgen har det både regnat och blåst en hel del.
Det är då det känns extra skönt att göra något varmt att ta på sig.
Ett par blommor till filten har det blivit, en påbörjad mössa i tjockt, mjukt ullgarn. Sedan igår kväll, när jag inte orkade göra fler blommor, och garnet till mössan tagit slut, då påbörjade jag ett par nya muddar.
Denna gången med ett mönster i grått och svart som jag inte virka tidigare, ibland är det roligt att följa ett mönster.
Det blev Drops alpacka garn, som de flesta av mina andra muddar är virkade i.

I eftermiddag blir det garnaffären direkt efter jobb så jag kan börja med koftan när jag får tid över!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar