torsdag 9 augusti 2012

Paris

Parisresan var precis så bra som jag tänkte innan jag åkte.
Det är alltid lika fantastiskt att vara på ett VM och med Svenska starter blir det ännu roligare.
Med en slutsåld arena var det ett fantastiskt tryck, speciellt när Frankrike skulle ut på tävlingsgolvet.
Många bra prestationer, speciellt från Frankrike och Japan, vilket var väntat.
Keisuke Komada visade att han verkligen är nr 1, det finns ingen som är så exakt och tekniskt korrekt, underbart att titta på.
Ingenting går upp mot att se ett VM live och detta var mitt 3e, Rom 2006 var det där utövarnas framförande berörde mest, de var verkligen toppklass och det var första gången jag såg de bästa live. 2010 i Bergen åkte jag och Jasmine som tränare till Louise och att få vara med från andra sidan var en fantastisk upplevelse, man var oehört stolt!
Kanske har Sverige utvecklats så mycket de senaste åren att det krävs mer och mer för att man ska tycka att det är riktigt, riktigt bra?
Att vi har starter som kan prestera på tävlingar som är mycket större än de varit på innan och att de får poäng som de aldrig fått hemma som teamet fick på European Cup i Belgien känns bra.
Att vi står som arrangörer för EM nästa år i Helsingborg känns stort, men fantastiskt roligt!

Så fort jag kan skall jag lägga ut video här från European Cup och från VM.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar