lördag 14 juli 2012

Avkoppling

Har inte ens startat datorn sedan innan resan till Belgien, vilket verkligen betyder att det är semester, underbart!

Att verkligen ha tid att göra det man aldrig har tid för annars är fantastiskt, men då kommer man till den biten som jag ofta tycker är svår. Vad skall man göra?

Som en hel del uppmärksammat så har jag gjort en hel del skallror. Tänkte visa en del nya här i bloggen. Fick lite inspiration från bilder på Internet och att virka på frihand är verkligen roligt!

Hittade bilder på lite fiskskallror och gjorde dessa.


Därefter fastnade jag för dessa små fåglarna
som jag gjorde framför en film igår.

Här har vi alla de skallror som jag har kvar för tillfället.
80 kr/st (+ ev.porto) om någon är intresserad.
Är det så att man önskar någon annan färg så löser vi det!


Jag tittade lite i mina gömmor innan och jag har tidigare gjort hjärtan som nyckelringar och dessa har jag kvar. Om någon är intresserad så kostar de 50 kr/st.


och lite blommor att sätta på höstjackan?


De närmaste dagarna skall jag försöka sy lite. Jag har fått en beställning på dregglisar till fina Lenas kommande underverk och en beställning på ett babynest. Otroligt kul att få sy till andra!


Men antagligen kommer jag inte kunna hålla mig ifrån virknålen helt och då lutar det nog åt att det blir ett par Convers i storlek nyfödd......


Ibland är de skönt med lite ruggigt sommarväder, så att man med gott samvete kan göra allt man har lust till inomhus....

Jeanette

6 kommentarer:

  1. Underbara! Kram syrran

    SvaraRadera
  2. Tack söta du!
    Nu ska jag komma på något annat att göra. Säg till om du har några idéer! Behöver inte vara mönster utan det går bra med bara en bild :)

    SvaraRadera
  3. Du är fantastisk älskade syster! /Jasmine

    SvaraRadera
  4. Vad snäll du är Jasmine <3

    SvaraRadera
  5. Ångrar mig och vill gärna ha en fågel till Noac!!! Superfin :) Den blåa!
    Du är sååå duktig, kram Lina

    SvaraRadera
  6. Hahaha, vad söt du är Lina! Klart Noac ska ha en blå fågel! Ger den till Hanna i morgon :)
    Kram Jeanette

    SvaraRadera