onsdag 18 juli 2012

Kvällen igår, tyglycka!

Kvällen igår spenderades tillsammans med mina symaskiner eftersom jag har lite på beställning som låg och väntade.

En gammal arbetskamrat har beställt ett babynest till sin lilla dotter som kommer i augusti. Det är så roligt att få sy till andra! Den är beställd i samma uggletyg som jag sydde Lenas babynest i. Man blir så glad av pastellfärgerna och ugglorna. Hoppas den lilla tjejen kommer att trivas i det!


Dagen idag bjuder på picnic på Sofiero med bästa Lena, Jasmine och Nahla. Lena hade beställt lite dregglisar och när jag började rota i mitt tyglager kom jag fram till att jag inte kunde bestämma vilka tyger jag skulle använda. Så det slutade med en massa olika dregglisar, i 3 olika modeller och med mönstrat tyg på båda sidorna så att man kan matcha efter kläder och humör.
5 st har jag valt ut till Lena, resten får ligga och vänta på att kanske bli presenter.
Eller hur blir man glad av alla fina mönster på tygerna?



Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar