söndag 15 juli 2012

Hexagonkofta

Hexagonkoftan till mig själv, midjekort och med ärm som slutar vid armbågen.
Den har legat okantad ett par veckor, mest för att jag inte riktigt visste hur jag ville ha den.
Men idag tog jag tag i mig själv och avslutade den.
Sen vet jag inte hur mycket den kommer att användas, det positiva är att jag blivit av med en del av det udda garn jag har hemma....
Allt annat udda garn jag har funderar jag på att göra ett stort lapptäcke av, men inte i traditionella mormorsrutor. Får mig leta vidare efter inspiration där...
Här får ni bild på framsidan och baksidan av koftan.




Om ni blir sugna på att göra en egen så hittar ni beskrivning till den i denna fina blogg.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Tack för att du lämnade länken hit. Jättefin blev den koftan. Du får gärna länka till mig och mönstret. Jag delar gärna med så många som möjligt.
    Annette

    SvaraRadera