söndag 29 juli 2012

Skiftande väder och kalla fötter....

Det blev grillat ikväll, underbart gott och att sitta ute på altanen är ett måste!
Dock är jag frusen av mig och med denna kyla som dragit in igår så var det bara att ta på sig sina virkade tofflor.
Superenkla i tjockt alpackagarn, som är ett måste kyliga höst och vinterdagar!

Igår sprang jag förbi den lokala garnaffären och såg att de hade en del garner från Drops på rea.
Det kan man inte missa och ett par nystan köptes hem så ett par nya tofflor kunde göras. En gjordes i solen på altanen igår, den andra kanske får liv idag?

Älskar Drops garner och på www.garnstudio.com finns alla deras mönster gratis. Det är värt att köpa deras fina garner för resultatet blir precis som bilderna på mönstret visar!

Har någon kofta och väst som jag vill göra till höstens rusk så det blir nog att lägga en beställning på lite garn.

Förresten har 3 skallror hittat nya hem, underbart att kunna glädja andra. Om någon har något speciellt önskemål så hör av er, jag behovet något att sätta tänderna i, det gäller inte bara skallror eller virkning!

Nu har 2 fina vänner fått vars en liten pojke, kanske ska man passa på att sy lite till dem?



3 kommentarer:

  1. Oh My gadd!!!!! Skit häftiga, såna måste jag få beställa i vinterrusket/höst :) oc ett par till svärmor i julklapp!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut Lina, inga problem, det fixar vi :)

      Radera
    2. Vilka var det av dem du vill att jag ska göra i så fall Lina, de enfärgade i ull eller de randiga med mormorsrutor?
      Om du är säker på att du vill ha så fundera på färg så beställer jag garn!

      Radera