tisdag 24 juli 2012

Boktips

Det gäller att njuta av sol och ledighet, därför har det inte blivit så många inlägg här.
Tänkte i alla fall komma med ett boktips så att ni kan njuta med en bra bok i solen.
I våras fick jag tipset från en arbetskamrat som precis som jag mest läser deckare.
Direkt köpte jag första och andra delen, som jag sträckläste i relaxen på Ystad Saltsjöbad (vilket jag oxå kan rekommendera, men det får bli ett annat inlägg). Detta var på sportlovet och den sista boken i triologin om Victoria Bergman skulle inte släppas förrän i maj!
Väldigt frustrerande, men det var bara att vänta.
Sista boken har jag inte sträckläst utan njutit av några kapitel då och då, i solen med en kopp kaffe eller på tåget.
Nu är det slut och jag hoppas så på att det blir fler böcker av denna författarduo efter en succé med deras debutböcker!
Triologin jag pratar om är Kråkflickan, Hungerelden och Pythians anvisningar av Eriksson/Axlander-Sundquist.
Man tror man vet och förstår, men man har så fel, fruktansvärt otäck, men fängslande.
Jag skulle aldrig välja dessa böcker efter deras omslag som inte alls är tilltalade, så fel man kan ha.
Om någon vill låna så ligger de i min bokhyllan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar